Suplemen PJJ : 4 - 10 Okt 2015
Tema : “Budaya Ras
Injil”
Bahan : Matius 5:17-20
Tujun : -Gelah ngawan ni
Perpulungen meteh maka kerehen Yesus ku doni labo meneken Undang-undang
- Gelah
ngawan ni perpulungen melestariken budaya Karo si la bertentangen ras kiniteken
(Injil)
Matius
5:17-20
5:17
"Ola iakapndu Aku reh ncedai Undang-undang si ibereken Musa ras si
iajarken nabi-nabi. Aku reh labo ncedai, tapi guna nehken si enggo isuratkenna
e.
5:18
Ingetlah katangKu enda! Seh masap langit ras doni, sada titik ntah sada bagin
si kitikna pe i bas Undang-undang e la bene adi langa kin seh kerina kai si
enggo isuratken e.
5:19 E
maka ise la ngikutken si enggo isuratken e, aminna gia bagin si kitikna, janah
ibabaina papak kalak si deban, ia me si la mehergana i bas Kinirajan Surga.
Tapi ise ngikutkenca janah ibabaina kalak si deban ngikutken si enggo isuratken
e, ia me si mbelinna i bas Kinirajan Surga.
5:20
Kukataken pe man bandu maka labo kam banci bengket ku bas Kinirajan Surga adi
la kin tutusen atendu erbahan si ngena ate Dibata asa guru-guru agama ras kalak
Parisi."
Bena Kata
Ibas kegeluhenta I pertibi enda lit
aturen siarus sidalanken guna banci ka kita nggeluh ibas kiniraturen la terjeng
man banta tapi pe man kalak sideban. Aturen silit tentu “ngiket kita” segelah
ula ka kita nggeluh erbana-bana. Bage pe aturen entah pe undang-undang si enggo
lit mabai kita nggeluh siergaan bagepe sikeleng-kelengen. Aturen si ipeseh
Dibata arah suruh-suruhenNa pe tentu nuduhken keleng ate Dibata man manusia
segelah manusia ndatken kemalemen ate ibas kegeluhenna bagepe ibas hubungen
sada ras sidebanna. Kerehen Yesus ku doni enda nuduhken keleng ateNa simbelin
man kita tinepaNa guna banci kita ndatken keselamaten. Sienda nuduhken maka
Yesus reh labo ncedai kai sienggo ilakoken Dibata guna kiniulin manusia tapi
menyempurnaken kai sienggo ibahan Dibata janah tujunna kerina guna kiniulin
manusia. Bagem ibas PJJ Minggu enda tole iingetken kita kerna keleng ate Dibata
ibas diri Yesus Kristus nandangi kita manusia guna kita ndatken keselamaten
situhu-tuhu.
Matius 5:17-20
Bahan enda eme bagin ibas pengajaren Yesus arah Kotbah
I bukit/uruk, siipesehNa guna kiniulin kerina anak-anakNa. Pengajaren siipeseh
Yesus ibas erti orat nggeluh man manusia labo ibas erti pertentangen si selama
enda enggo lit : tradisi/budaya (Yahudi), tapi guna menyempurnaken pengertin si
lit ibas manusia.
Arah Matius 5:17-20 icidahken
penulis uga Yesus mereken pengertin kerna kerehenNa sekaligus pandangen entah
pe banci pembelaan kerna kerehenna e maba kiniulin ibas undang-undang entah
aturen si enggo lit (taurat Musa). Kebiaren, persaingen entah pe banci perasaan
tersisihken ibas kalangen ahli-ahli Taurat termasuk si ncikep paguh tradisi
keJahudian ibas paksa sie igambarken Yesus maka kerehenNa labo ncedai tapi
melengkapi, ndalanken bahkan menyempurnaken undang-undang si lit. Ertina Taurat
Musa bagepe tradisi siidalanken kalak Jahudi paksa sie labo iganggu gugat
entahpe meneken aturen e tapi justru menggenapinya. Pengajaren Yesus tole
nuduhken maka arus tetap tutus ndalanken kerina aturen/undang-undang silit
termasuk hal-hal si kitik pe. Ertina pengajaren enda nuduhken uga kita arus
setia termasuk ibas hal kitik. Kerehen Yesus termasuk banci sikataken ibas
kerehen Injil labo ncedai kai silit sienggo iwarisken man banta tapi menerangi
silit e bahkan menyempurnakensa.
APLIAKSI
Kai
sienggo ilakoken leluhurta janah terus idalanken secara terus menerus njadiken
sie ibas pengertin budaya. Ibas jamannta genduari sisadari maka perkembangen
jaman sibage pedasna perlu kita metenget rikut ras waspada ibas melala
perubahen si lit. Perkembangen si pesat enda labo ka nuduhken maka kerina si “adi”
/sindekah e lanai payo ibas jaman modern enda. Perlu bijak sinimaksud eme alu
tetap lit filter/penyaring segelah la kita kebenen identitasta ibas kegeluhen
enda. Bali bagi Yesus reh labo ncedai silit, tentu sisadari maka kerehen Injil
ku kalak Karo khususna labo ka meneken identitas Karo ibas kalak karo. Budaya
Karo sienggo iwarisken tentu adi bijak kita ngenehen makna-makna silit ibas
budaya e tentu siidah maka kalak Karo nggeluh ibas budaya kekelengen simbelin.
Iketen kekerabaten irakut jadi iketen sinteguh ibas erti rakut sitelu, irangkai
ibas hubungen kekerabaten simegegeh ibas kiniersadaan gia ibas perbedaan Merga (Merga
silima) (Tutur siwaluh), keberadaan enda nuduhken hubungen/relasi si megegeh
ibas ndalanken kegeluhen sikeleng-kelengen.
Adi bage kai gunana kerehen Injil ?
Uga maka kerehen Injil justru megati terkikis makna-makna kekelengen ibas
kegeluhen kalak Karo ? Injil me pengajaren kekelengen simbelin nge si icidahken
? Erbage-bage penungkunen seputar perjumpaan Injil ras Budaya, siperlu
sirenungken maka Injil labo reh guna ncedai kai sienggo lit ibas manusia (termasuk
budaya) tapi kerehen Injil eme nggenapi, menyempurnaken kai sienggo lit ibas
manusia. Alu bage pengajuk man banta ibas jamanta enda selaku kalak
sierkiniteken sekaligus selaku kalak karo silit budayanta, ngergai silit e alu
ndalanken sipayo sentudu ras sura-sura Dibata. Yesus labo meneken identitasta
selaku kalak karo tupung kita tek/ngaku jadi anakNa (ertina tek kita man Yesus,
payo kita jadi kalak Kristen, tapi sekaligus selaku kalak Karo. Hubungen
kekerabaten, penggunaan bahasa, pendalanken kerna orat nggeluh arus terus
sicidahken sebab sie gambarenta selaku kalak sierkiniteken.
Jadilah kalak Karo si berbudaya
sierkiniteken. Setia..Setia..Setia..
Tidak ada komentar:
Posting Komentar